Friday, 11 April 2014

"Currently Reading" list

Tumblr

Сайтът Goodreads ми даде страхотна идея за нов пост. 
Понеже четенето заема голяма част от ежедневието ми, реших да споделя с вас заглавията, които чета в момента. Може пък да помогна на някой с избора му на следващо четиво.

Ако ме бяхте питали преди няколко години "Какви книги четеш в момента?", отговорът ми щеше да съдържа само едно заглавие. Когато бях по-малка не обичах да чета по няколко книги наведнъж, защото мислех, че ми пречи да се съсредоточа и обърквах историите. Но в момента вече мога да кажа, че съм се ъпгрейднала в тази сфера и една книга не ми е достатъчна. хи-хи :)
Ето го и моят лист със заглавия, които чета в момента:

1. "A Clash of Kings" 
("Сблъсък на Крале")
Джордж Р.Р. Мартин


Това е втората част от поредицата "Песен за огън и лед". (И тук идва място за един прост въпрос: "Защо преводачът е решил да преведе <A Song of ice and fire> като размести две думи, които по никакъв начин не променят превода от английски на български?" Но това е най-малкия проблем на превода...ха-ха. Не знам защо си мисля, че дори и Google Translate щеше да преведе по-добре книгите, отколкото професионалния преводач :D )
И така след като приключих с първата книга, веднага минах на втората. Историята е интересна и завладяваща. Все още имам проблем със запомнянето на имената на персонажите, но и с това се свиква. 
Препоръчвам цялата поредица на всеки, който е фен на фентъзи жанра.


2. "Harry Potter and The Chamber of Secrets"
("Хари Потър и Стаята на Тайните")
Джоан Роулинг


За трети път се връщам в Хогуард. Не мога да се спра. Сигурно и на 50 години пак ще препрочитам цялата поредица и ще се връщам в този свят на магия и вълшебства. 
Ако има все още човек, който не е прочел историята за Хари, не знам защо се бави. :D


3. "Wolfsangel"
("Капан за Върколаци")
М.Д. Лаклън


Интересна историйка за викинги и върколаци. Не...не е тип "Здрач". :D
Не си спомням откога съм я започнала тази книга, но все още съм по средата. ха-ха. Винаги изникват по-интересни заглавия и тази все остава на заден план. Не си мислете, че книгата е скучна или нещо подобно, просто при мен настроението влияе на четивото. 
В тази история ми харесва как автора е съчетал скандинавската история с митически същества. Забравих само да спомена, че това също е поредица, която съдържа три части и това е първата.
За фентъзи фенове...и за скандинавските също. :)


4. "Warm Bodies"
("Топли Тела")

Айзък Мериън



Признавам си, че първо изгледах филма без да знам, че е направен по книга. Не знам къде съм бляла. ха-ха :)
След като разбрах, че има такава книга веднага я започнах. Интересни случки, забавни персонажи и любовна история - 3 в 1, неочаквано добра комбинация. Написана е от първо лице и главният герой е зомби. Какво повече мога да кажа, ако до сега не съм ви запалила по тази книга, не знам. Разбрах, че книгата е част от поредица, но в момента нямам друга информация за другите части.
Аз съм фен на странните истории и я препоръчвам на всеки, който е като мен. 


5. "Edgar Allan Poe Collection"
(Избрани творби)
Едгар Алан По


От известно време се каня да се запозная с творчеството на По. И ето, че момента дойде. 
Прочетох някои интересни разказчета и никак не съм разочарована. Страхотно съчетание на мистика и психо. 
Хауърд Лъвкрафт и Чарлз Дикенс в едно.


Tumblr

Приятен петък и внимавайте с алкохола! :)

6 comments:

  1. Thanks for following. I followed back:)

    ReplyDelete
  2. Много интересен списък, интересното е, че моят списък включва 2 от тези, които си изброила хехех I like your taste in books :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. Хихи...така сме ние великите хора, мислим еднакво :D

      Delete
  3. Много хубав пост! Мога да ти препоръчам "Златният бръмбар" на По. На мен много ми хареса.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Много ти благодаря! Ще се заема с него. Обичам, когато някой ми препоръчва четиво. :)

      Delete

What do you think?