Thursday, 30 October 2014

*The Maze Runner* (Book 1) review

Алоха, мучачос!
Току-що завърших книгата "The Maze Runner" и реших да направя кратко ревю, докато все още са пресни спомените и впечатленията ми.
Нищо, че малко се съмнявам скоро да я забравя тази история.


"The Maze Runner"
("Лабиринтът 1: Невъзможно бягство")
[Въпреки че малко ме смущава българския превод на заглавието, 
все пак реших да го напиша и него.]

Автор: James Dashner (Джеймс Дашнър)
Не знам защо в Goodreads оценката на книгата е толкова ниска, 
но това вече си е до читателя. - 4.02 от 5.

Това е първата част от трилогията "The Maze Runner".
-Втора част: "The Scorch Trials"
-Трета част: "The Death Cure"
Жанрът е смесица между научна фантастика, фентъзи и на моменти ми напомня на типа "Биг Брадър" книги.
Да си призная в началото, когато започнах да чета тази книга, бях скептично настроена и не очаквах да ми хареса толкова много.
Приятно изненадана съм от този автор, с когото се срещам за първи път,

Героите са деца и младежи на възраст от 11-12 до 18 години. Без спомени за себе си и за своето минало, те попадат на място, наречено "Лабиринтът", знаейки само името си.

Хареса ми как авторът е оформил личностите на всеки един характер, дори и да не е от главните, без да бъде прекалено натрапчив или натоварващ в описанията си, Той е използвал най-подходящите думи и дори само с една, вече можеш да си представиш героят и неговата личност.
Сюжетът е това, което най-много ме впечатли.
Всичките тези деца, събрани на едно място, успяват по някакъв начин да си въведат режими, правила и да сформират малко общество.
И въпреки страховете си, те се опитват да оцелеят и се противопоставят срещу хората, които са ги затворили на това място.
Не бях чела до сега подобна история, макар че в началото имах съмнения да не е поредния "Hunger Games' сюжет.
И в крайна сметка се оказа, че не е такъв тип, въпреки че пак имаме герой, който е в ролята на "спасителят" и ситуация с разруха и Дистопия.
 Но приликите свършват до тук.
Хареса ми и развръзката, която не очаквах и успа да ме изненада,
Книгата през цялото време ме държа под напрежение и не можах да я оставя, защото тя е от този тип сюжети, които те държат буден през нощта и те карат да четеш, докато не стигнеш края.
Ако си търсите книга, в която не можете да предвидите следващото действие на героите и която да задържи интереса ви до края, задължително да я добавете в списъка си за четене.
Моята оценка: *5 от 5*.

Цитат от The Maze Runner

П.П.
Коя беше последната книга, която вас ви впечатли най-много и с какво? :)



4 comments:

  1. Супер ревю. Отдавна се каня да прочета трилогията, но все отлагам. Мисля, че ревюто ти ме доближи малко до заветния момент, в който ще си взема книгите.
    Аз направих ревю на филма, ако искаш го погледни
    http://inspireyoux.blogspot.com/2014/09/blog-post_24.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. Благодаря ти. Радвам се, че ти е харесало ревюто, въпреки че все още се уча как се пише добро ревю на творба. Сподели и твоето мнение за книгата, след като я прочетеш :)

      Delete
  2. Последно четох "Преди да заспя " на Стивън Уотсън - книгата е тип трилър с интересен сюжет и добре написана , държи в напрежение през цялото време.
    Друго интересно за мен беше "Друговремец"на Диана Габалдон - и тук сюжетът е доста интересен писала съм и по подборно за книгата http://paradais535.blogspot.com/2014/10/book-review.html
    А относно "Лабиринтът..." -още от както излезе в България съм я набелязала за четене , но....все не стигам до нея, а съм чела само хубави отзиви :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ще ги погледна тези заглавия. Благодаря за коментара :)

      Delete

What do you think?